Ekonomisk förvaltning
Vi sköter det administrativa
Ekonomisk förvaltning
Retta tar inom ramen för den ekonomiska förvaltningen hand om de dagliga ekonomiuppgifterna som ofta är omfattande, när det gäller förvaltning av en fastighet. Vår leverans innefattar hela kedjan av tjänster från kontraktsregistrering, hyresavisering, krav och inkasso, elektronisk fakturahantering, löpande redovisning, bokslut och årsredovisning till budget, analys och uppföljning för såväl mindre bolag som konsolidering av större koncerner.
Retta ansvarar idag för bolagsförvaltningen av ett noterat bolag där samtliga funktioner i bolagen, inkl VD och CFO, helt bemannas av personal från Retta.

Ekonomi, den viktigaste pusselbiten
Många ser den ekonomiska förvaltningen som något besvärligt som måste göras. Vi ser det som en möjlighet att optimera värdet av dina fastighetsbolag genom att skapa struktur och kontroll.

Vi är specialister
Alla dessa tjänster utför Retta med hjälp av ett expertteam om närmare 45 personer, som specialutbildats för att sköta den ekonomiska förvaltningen. Vårt mål är att erbjuda en professionell och pålitlig tjänst med hög leveranssäkerhet.
Ovanpå våra utvecklade högkvalitativa processer lägger vi alltid ett skräddarsytt handhavande anpassat efter varje kunds specifika förhållanden och behov. Återkopplingen sker i form av skräddarsydda rapporter. Vår proaktiva rådgivning kommer alla våra kunder tillhanda.
Vi tar ett helhetsansvar
Inom ramen för vår bolagsförvaltning tar Retta idag ett helhetsansvar för tre noterade bolag. Detta innebär att samtliga funktioner i bolagen bemannas av Retta:s personal inkl. VD och CFO. I detta helhetsansvar ingår tex ansvar för utdelningar, bankrapportering, styrelserapportering, delårsrapporter och compliance enligt börsens och Finansinspektionens regler.
Vi tar dessutom ett helhetsansvar för bolagens hantering av lån, likviditetsprognos, deklaration samt dess löneutbetalning. I arbetet ingår även mer omfattande moment som framtagande av prognoser och budgetsammanställningar. Retta:s ekonomipersonal medverkar även vid due diligence-processer och i förberedelse av försäljningar.
