Ekonomisk förvaltning
Vi sätter kundens affärer i fokus
Ekonomisk förvaltning
Med ett team om 45 kvalificerade medarbetare erbjuder vi professionella och pålitliga tjänster med hög leveranssäkerhet.
Våra certifierade processer garanterar dig en pålitlig och effektiv service. Utöver våra utvecklade högkvalitativa processer lägger vi alltid ett skräddarsytt handhavande anpassat efter dina specifika förhållanden och behov. Dina fastighetstillgångar mår bra och ger avkastning när dess ekonomi styrs med kännedom om fastighetsbranschens särdrag och lagstiftning. Du fattar bättre beslut när rapporteringen inte bara är ett fönster mot det förflutna, utan ger utsikter till framtiden.
Ekonomi, den viktigaste pusselbiten
Många ser den ekonomiska förvaltningen som något besvärligt som måste göras. Vi ser det som en möjlighet att optimera värdet av dina fastighetsbolag genom att skapa struktur och kontroll.
Vi är specialister
Vi erbjuder alla tjänster avseende ekonomiförvaltning av fastighetstillgångar som du behöver. Oavsett om du lägger ut hela eller delar av ekonomiförvaltnings-tjänsterna för dina fastighetstillgångar, får du alltid en egen controller som känner din verksamhet och samordnar arbetet med ett team av experter som har utsetts för dig.
Våra tjänster innefattar;
- Hyresadministration – kontraktsregistrering, avisering, inbetalningar och kravhantering
- Leverantörsreskontra – elektronisk leverantörsfakturahantering
- Redovisning – löpande redovisning, momsredovisning, bokslut och årsredovisning
- Rapportering – legal rapportering och konsolidering, IFRS rapportering, verksamhetsrapportering, rådgivning, stöd vid fastighets- och/eller bolagstransaktioner
Som din partner tar vi hand om dina tillgångar som om de vore våra egna.
Vi tar ett helhetsansvar
Inom ramen för vår bolagsförvaltning tar Retta idag ett helhetsansvar för ett noterat bolag. Detta innebär att samtliga funktioner i bolaget bemannas av Rettas personal inkl. VD och CFO. I detta helhetsansvar ingår tex ansvar för utdelningar, bankrapportering, styrelserapportering, delårsrapporter och compliance enligt börsens och Finansinspektionens regler.
Vi tar dessutom ett helhetsansvar för bolagets hantering av lån, likviditetsprognos, deklaration samt dess löneutbetalning. I arbetet ingår även mer omfattande moment som framtagande av prognoser och budgetsammanställningar. Rettas ekonomipersonal medverkar även vid due diligence-processer och i förberedelse av försäljningar.
Så här säger våra kunder
Kontakta oss om Ekonomisk förvaltning
Behöver ni hjälp med det administrativa? Kontakta Gunilla Persson så hjälper hon er skapa struktur och kontroll.
Gunilla Persson
08-120 322 00